Welkom in de klas!
We maakten kennis met klaspop Muis. Wat is die lief en zacht!
We leerden onze symbolen en elkaar kennen. We speelden 'Wie zit er onder de handdoeken?' en 'Welk symbooltje is verdwenen?'.
We stempelden ons symbooltje en kleurden een kleurplaat van Muis. Deze komen samen met een foto van ons met Muis in ons groeiboek.
We verkenden de klas en de spullen.
Elke ochtend heeft de juf een helpertje nodig om:
* het muisje bij het juiste huisje te zetten
* het juiste jasje bij Muis aan te doen
* te kijken welk weer het is en het juiste weermannetje in het huisje te zetten
Om het helpertje aan te duiden, maakten we samen een ketting. Als we deze aanhebben zijn de vriendjes van de klas steeds dichtbij.
We checkten of het helpertje het juiste weermannetje in het huisje zette.
Niet alleen wij, maar ook Luuk en Lotje gaan naar school. We konden hun avonturen ontdekken in een boek dat verstopt zat in de boekentas van de juf.
We namen onze boekentassen waar, vergeleken die met elkaar en speelden er een spelletje mee.
We maakten ook onze eigen boekentas door te knikkerschilderen, spulletjes in de juiste kleur te kleuren en knoopjes te stempelen.
We mochten voor één keer de bel meenemen in de klas. Iemand mocht zich met de bel verstoppen in de klas. De andere kleuters mochten raden waar het kindje met de bel stond.
Wij zijn klaar voor het volgende thema: 'Wij gaan naar de kermis!'. Het themabriefje vinden jullie in jullie mailbox.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten