dinsdag 13 februari 2024

Ben jij ooit naar een neuzenfeest geweest?

 Ben jij ooit naar een neuzenfeest geweest?

We startten het thema met het lezen van het boekje 'Ben jij ooit naar een neuzenfeest geweest?'. Daarna gingen we kijken welke gekke hoofddeksels we hebben meegebracht. Er waren mutsen, hoeden, diademen, kronen ... Deze gingen we sorteren en gebruikten we voor ons hoedenfeest.




Daarna schilderden we onszelf en kleurden we een hoed. Deze werkjes voegden we samen en hadden we onszelf met een gekke hoed op een blaadje. 




We maakten een schaduw-hoeden-puzzel.



We versierden de klas met slingers, speelden met confetti en knipten lange slingers uit. Dat allemaal voor ons hoedenfeest. 






In ons groeiboek maakten we een hoedenfeest door confetti (stickers) te kleven en daartussen slingers te tekenen. 



Daarna maakten we buiten een toeterfeest. Naast toeters zijn er ook andere instrumenten om muziek mee te maken. We gingen ermee aan de slag en maakten een lange fanfare. In de klas speelden we volop piano, met dank aan de koptelefoon 😀 .







We gingen ook schilderen met onze vingers. Elk vakje kreeg een kleurtje. Dit werd de versiering voor onze stoet op vrijdag.


    
Op het toeterfeest werd ook priklimonade gedronken. Door samen te werken maakten we heerlijke limonade. Een kan met en een kannetje zonder prik. 










We oefenden om een hoedenmatrix te maken. Daarbij moet je 2 kenmerken combineren en de juiste plaats zoeken. Het lukte soms zelf met onze ogen dicht 🙈




Op woensdag was er het carnavalsfeest op school. We genoten van de modeshow, de heerlijke pannenkoeken en de dj-set van opi.












In het boek werden neuzen gemaakt voor het neuzenfeest. Er waren ronde, vierkante, driehoekige,... neuzen. Maar ook olifantenneuzen en varkensneuzen. Maar herkennen we ook deze neuzen? Van welke dieren zijn deze neuzen?



Er werden ook nog vlaggen getekend en versierd. 



Nadat we het verhaal een paar keer luisterden, was het aan ons om de passende prenten in de juiste volgorde te leggen. Door heel goed te kijken naar de prenten, zagen we dat er telkens een voorwerp bij kwam. Daarna keken we met het boek na of we het goed deden.







We speelden ook nog een feeënspel. Lukt het ons om samen de bloemen te bouwen voor de fee aankomt?




We sloten het thema af met heerlijke poffertjes en een stoet met onze muziekinstrumenten.




Hiep hiep hiep! Hoera! voor Julien, Loïc en Obe. Zij werden 4 jaar!






























Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Pasen

We sorteren de paaseieren per kleur. We nemen een paasei en kijken zoeken hetzelfde kleur paasmandje.  We nemen de juiste weg en sorteren de...